Det regnar löv

Hösten är verkligen här, den är så jävla mysig och vacker, synd den inte är här länge.

Har börjat få lite små fixideer i huvudet nu märker jag :)
får det alltid då jag är hos mamma, fattas bara dem saker jag vill ha!
tror jag får börja samla på mig smått ist, så har jag allt jag behöver sen ;)

Fiskarna lever ännu iaf, för er som oroar er att jag ska mata ihjäl dem ;P
vilket jag anar att jag gjorde i går, vet ej hur mkt jag ska ge dem igentligen per dag.

Väldans dumt av fiskförsäljager att inte ge dem nya ägarna ett mått och säga hur mkt en fisk tillexmpel ska ha per dag,  Minns ej vad han sa, man kan väl få en matlista iaf ?  
Och när folk säger att dem inte ska ha så mycket, så undrar jag igentligen hur mycket är för mycket igentligen och hur lite är för litet ? :P
Kan fiskar verkligen dö pga att dem får för mycket mat och inte för lite ?
tycker tjocka fiskar se mer sötare ut än smala ... Tro inte jag försöker göra dem feta.


men men, dem har ej dött ännu iaf :) och gör dem det så är det ju bara tecken på att dem får ju dock inte för lite mat ;) Djur ska ju ha tillgång till mat och vatten, räknas fiskar in då?

Neej nog med fjanterier, ska gå och äta knäckebröd med gravad lax som mamma har gjort, Älskar hennes gravad lax :)

Kommentarer
Postat av: Sofie

haha, du är för söt Emilie! :)

2011-09-17 @ 19:20:40
URL: http://sofieri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0