Att acceptera och inte acceptera ..

Blir dunder knäpp på mig själv snart ... Jag tror inte rikigt att jag vill/kan acceptera min Adhd, hur mycket jag än försöker så är det svårare än vad jag trodde ... för den ger så mycket problem så det snurrar i skallen på mig.

Medecinen funkar men bara till en viss del, för den går ur kroppen efter bara några timmar, men mer ökad dos behövs, så jag hoppas och verkligen vill att det ska funka med ökad dos. 
Jag vill äta medecin men ändå inte, det är i periodvis som jag får ett "Aaaha men den funkar nog" och ibland är det som om jag försöker förtränga det för det är så mycket runtomkring mig som säger "eeh NEJ, den hjälper inte alls" 

Men då försöker jag iaf tänka på att  Med medecin blir jag inte alls lika UppochNer utan mer i Mitten av UppochNer ... Men problemet är nog att acceptera alla starka vågor som ställer till det, och all den utmattning jag får utav alla intryck och ljud och allt vad man kan tänka sig som kan leda till både Oro och Ångest och dels att acceptera att alla människor förstår nog inte hur en med Adhd's värld ser ut, ibland förstår jag inte det ens själv utan måste bli påmind om det... jag Verkligen HATAR motgångar, men har hört att Motgångar är något som gör oss männsikor till att bli klokare! ;)


Kommentarer
Postat av: Sofie

jag ska ut på långpromenad nu för att få i gång lite! ;D

2012-06-04 @ 17:18:58
URL: http://sofieri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0