virvelvindar och orkaner

Kanske är det på tiden jag skriver något i denna blogg, just för ovanlighetens skull och för att jag är lite uttråkad ?
Har inte hänt så mycket sen senast jag skrev något i min blogg, förutom att min Fisk är fortfarande är vid Liv, jag funderar skarpt på att köpa ett större akvarium till honom, men som någon nära vän sa, han kommer nog att DÖ, för om han nu har överlevt i en rund fiskskål såhär länge och till och med nästan gått på grund, och han lever än, tror inte ni att om jag köper ett avlångt akvarium till han att han kommer tjollavippen då?
Dels att han har aldrig kunnat ha sin växter kvar i mer än en vecka nästan, han dödar seriöst dem...
Sen en pump har han aldrig fått ha i sina ägor när han har bott hos mig, han ägde bara en pump då han bodde på sitt barnhem i boden "Djurzoo" men det var ju med flera andra vattendjur lixsom, Jag tror han är en riktigt kämpe, en överlevare,
 
Han har till och med försökt ta livet av sig igenom att hopp ut ur vattenskålen, men han klarade sig galant, och en gång var jag så korkad en blondin kan bli, jag spreymålade med lack INOMHUS i köket där jag hadde honom,  nästa dag låg det en vit tjock oljig hinna i hans vattenskål, så jag tänkte i samma veva att fan jag måste ju spola ur och byta vatten och dels så får han absolut INTE ta självmord, så jag tog en vit plastig skål och fyllde med vatten, sen tog jag folie och la över så han ej kunde hoppa  ut, rengjorde hans skål lite snabbt, men ack och ve, med ett leende på läpparna att jag hunnit göra allt det där så fort så blev jag nöjd att han skulle få nytt och rent hem, jag lyfte försiktigt  upp foliet ifrån skålen, och där i ligger min fisk och typ har vänt på sig...... han ligger på sidan, och tittar på mig med en blick som säger "vad fan glor du på, dumfan..hjälp mig" så jag lyfte upp honom och slängde ner han i skålen, när jag kom hem ifrån skolan mådde han primaballerina :)) Varför han låg up och ner är nog pga att han är så van vid att se ut ur sin skål, sen att han såg sig själv och försökte kolla up på foliet ;) men lyckades aldrig vända sig till rätta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0